mandag 26. oktober 2009

Ibsen test på itsern


Leksen til i dag var å lage to spørsmål angående den store Henrik Ibsen, og deretter legge det inn på en test på itslearning. I utgangspunktet var jo dette en god tanke og metode, men når 30 elever skal lage to spørsmål hver kan det bli litt problematisk. Å ha en test med 60 spørsmål angående Henrik Ibsen (i dette tilfellet var det kun 42 spm siden ikke alle hadde gjort leksen..) kan bli litt ensidig.
Først og fremst blir det fort veldig mye av det samme, og like spørsmål gjentar seg siden ikke alle elever orker å gjennomgå de tidligere spørsmålene som har blitt lagt til. For det andre blir det lite variasjon i og med at det er vanskelig å finne 60 ulike fasit-spørsmål angående én person.
Selv om jeg lærte en del om Ibsen gjennom denne testen, tror jeg at jeg kunne lært minst like mye om vi for eksempel kun hadde laget ett spørsmål hver. Men uansett, meningen var å lære, og det gjorde jeg. Så metoden var ikke så verst!


Bilde: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZh4iADwBSWE9adgmGGvHrdZXJgTZIOizvrxZBz6BgT7SWSyd5NM6smaCpfsf87RcUihL1B2ByjcLrBT29fk6pydEs92JeAcZWgx-Gkdl1K_PKPpsCulXr0ZFsvYjvkETnFQBgAzzprzU/s320/ibsen.bmp

1 kommentar:

Tina Alexandra sa...

Dette syns jeg var et godt innlegg med mange forskjellige synspunkter og argumenter. Jeg er veldig enig i det du har skrevet, og liker at du både ser på positive sider og negative sider ved saken. Bra jobbet Tora!