Å ha opplesning for andre elever i klassen derimot, var ikke like bra. Det positive med det var at en fikk lest teksten sin høyt, og da hører en ofte hva som blir rart og hva som burde endres. Men på en annen side klarer ikke vi elever å være så kritiske til hverandre når det kommer til respons og tilbakemeldinger. Vi klarer stort sett bare å rose hverandre for hva vi liker med teksten, men vi klarer ikke helt å påpeke hva vi ikke liker.
Det som var ekstra spennende med denne skrivedagen var at vi alle hadde valgt en sjanger å fordype oss i, og nesten alle hadde forskjellige oppgaver. Jeg synes det var nyttig å bli bedre i den sjangeren jeg liker best å skrive (etter kåseri), altså essay. Det er en sjanger jeg fort kan få på eksamen, og noe jeg føler jeg kan prestere godt i. Derfor vil jeg si at jeg fikk god utbytte av denne dagen, selv om jeg ikke føler at den teksten er min beste prestasjon. Tittelen kunne vært bedre, samt noen hovedpunkter, men ellers er jeg fornøyd!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar